Digitala alternativ för din faktura
För att spara miljö och effektivisera vår hantering vill vi få din hjälp att bli mer digitala. Du kan välja på nedanstående alternativ för din faktura.
- e-faktura
e-faktura anmäler du det hos din internetbank. Det går enkelt att kombinera e-faktura och autogiro om så önskas.
En elektronisk faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken, den ser ut precis som en faktura på papper. Din hantering av fakturan är mycket enkel, när du godkänt fakturan betalas den automatiskt, du behöver inte tänka på OCR-nummer eller andra betaluppgifter.
- e-post faktura
Önskar du få din faktura per e-post så skickar du ett mejl till kundtjanst@el.herrljunga.se och ange vilken e-postadress du önska få din faktura till. Här är det viktigt att du bevakar din mail så att inte vår faktura hamnat som skräppost.
E-postfaktura kan du enkelt kombinera med autogiro om så önskas, Din faktura kommer som en PDF-fil i ett e-postmeddelande till den e-postadress du anmält.
Autogiro
– Med autogiro behöver du inte själv ombesörja betalningen utan detta går med automatik. Du anmäler autogiro smidigast i din internetbank, men vi kan också hjälpa dig med anmälan.
Vad händer om jag missar att betala?
– Om du missar att betala din digitala faktura på förfallodagen får du påminnelse per post.
Vad händer om jag byter bank?
– Om du byter bank får du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura och/eller autogiro från oss.
Hur avanmäler jag mig från digital faktura?
– Via din internetbank avanmäler du e-faktura. Vill du inte längre ha din faktura via e-post från oss så hör av dig till oss.
Kontakta kundtjänst för frågor eller hjälp.
kundtjanst@el.herrljunga.se
0513-22040